Zie jij beren op je weg bij de verkoop van je woning?

Geplaatst op      Leestijd: 4 minuten

1. Geen noodzaak

"het is niet nodig, mijn vorige huis heb ik ook zo verkocht."
"Ik heb een leuke smaak als het over interieur gaat."
"Mijn huis is helemaal leeg, dus alles goed zichtbaar en makkelijk verkoopbaar."

De markt is constant aan het veranderen en vraagt om meer marketing. Een koper verwacht meer en wil eigenlijk een wow-effect. Daarbij gaat het niet om de prosecco flessen of over the top stylingen, integendeel. Het gaat niet om jouw voorkeur of smaak, slechts 20% kijkt door de persoonlijke spullen van de bewoners heen. Het is ook geen kwestie van goed of fout, maar meer om dat het anders moet, en daarvoor heb je een vastgoedstyliste voor. Leegstaande woning verkoopt minder snel of goed. Een gemeubileerde woning wordt gemiddeld 35 minuten langer bezocht t.o.v. een leegstaande woning. Hoe langer men in de woning blijft des te groter de kans dat men een bod doet. (sfeer/beleving)

2. Geen geld

"Vastgoedstyling?"
"Het is te duur."
"Ik wil verkopen, dan ga ik niks meer investeren in mijn oude woning."

Wij Nederlanders kijken altijd eerst naar wat het kost i.p.v. wat het opbrengt. Draai het om: Als je een auto gaat verkopen poets je hem ook op en zorg je dat hij er goed bijstaat om zo meer uit de verkoop te halen waarom dan niet bij je woning? Werken met professionele stylistes zorgen voor snelle en efficiënte aanpak. Direct handvatten krijgen om te starten met het voorwerk zoals opruimen. Een presentatie afgestemd op de woning zorgt voor sfeer, beleving. Functionele ruimtes maken en pluspunten benadrukken leveren je meer op dan een eerste prijsverlaging. Een prijsverlaging kost je meestal 10.000 euro of meer, terwijl je vanaf 595 euro al een complete vastgoedstyling incl. fotografie kunt hebben. Het levert je gegarandeerd wat op. Denk hierbij aan meer kijkers omdat je een brede doelgroep bereikt. Daardoor dus betere onderhandelingspositie, snelle verkoop en dus geen dubbele lasten. Ruim 88% van de gestylde woningen wordt niet alleen sneller verkocht en beter bekeken dan de andere woningen op Funda, maar ook voor een hogere prijs. Want kopen is emotie. Als het er goed uitziet, is men bereid meer te betalen. Dit percentage ligt bij ons zelfs op 98%.

3. Geen haast

"Ach ik heb geen haast, ik wacht op het juiste bod."
"Ik moet niet weg, dus laat maar lekker te koop staan."
"Ik heb nog niks anders gevonden dus tot die tijd wacht ik rustig af."

‍Geen haast dat zou op zich geen probleem zijn, maar wat als je ineens wel wat tegenkomt en je denkt daar wil ik wonen, dan zit je met de dubbele lasten en wordt 'geen haast' ineens een 'spoedje' of een financiële druk. Je moet jezelf ook afvragen als je de woning te koop zet dat de eerste 6 weken van belang zijn voor de verkoop. Daarna verplaatst je woning verder in de ranking en wordt de termijn van te koop staan steeds langer. Potentiële kopers kunnen dan denken waarom, is er wat mis waarom het niet verkoopt en zullen vaak gaan voor een flinke prijsverlaging. Vastgoedstyling zorgt ook hier voor de beste eerste indruk bij het zien van de woning op Funda, want een goede foto begint bij een goede presentatie. Wees kritisch naar jezelf, wil je de woning te koop hebben staan of je woning verkopen?

4. Geen vertrouwen

"Allemaal onzin dat overdreven gedoe van TV."
"Ik geloof niet dat als je een kussentje plaats of kaarsje aanzet, dit beter verkoopt."
"Stylistes doen gewoon hun eigen ding, zonde van het geld."

Deze beren op de weg horen wij met enige regelmaat. Wat op TV te zien is zijn de extreme gevallen om zo een goed programma neer te zetten, dit is vaak over the top of niet haalbaar voor de meeste verkopers, en ook niet nodig. Daarnaast gaat het meer over een make-over en interieurstyling dan een vastgoedstyling. Vastgoedstyling is het tegenovergestelde van interieurstyling.
Zijn maken van je thuis weer een huis. Een goede vastgoedstyliste gebruikt 80% van de inboedel en voegen indien nodig wat toe om een sfeervolle presentatie neer te zetten. Dit is niet alleen een kussentje plaatsen dat is slechts een klein detail, maar het gaat om de woning zo goed mogelijk te laten zien, zodat de pluspunten optimaal zichtbaar zijn. De woning is het onderwerp, het interieur een detail.
Een goede presentatie zorgt ervoor dat men zelfs bereid is er meer voor te betalen. Daarnaast trekt het meer kijkers en is er een reële kans op een snellere verkoop.

Wij hebben meerdere malen bewezen én verkopers kunnen verrassen met het resultaat van onze deskundigheid en vakmanschap. Een investering in vastgoedstyling levert echt meer op.